Thursday, December 2, 2010

Cerita seram malam Jumaat

Cerita ni aku dengar lama dulu le.... Cerita kat Balik Pulau... Al-kisah kawan aku yg mak dia suka sangat bersihkan dapur time memalam buta ni....
Adalah satu malam tu.... lepas makan malam, anak-anak dah tidur, mak member aku ni mula lah sibuk mencuci pinggan mangkuk yg dalam sink tu.... lepas sibuk2 cuci, korang tau lah umah kampung, tingkap style daun tu... yg ada jaring2 tu.... mak dia bukak la.... pasal panas...
tiba-tiba ja, angin sejuk terus masuk kot tingkap.... mak dia tak le kisah sangat... syok layan angin sejuk ni... sedang asyik cuci, tetiba je mak dia terdengar suara panggil dia, "Kak...." mak dia pun kalih la.... tak nampak sapa pun... mak dia terus sambung cuci pinggan balik, tapi tak lama lepas tu, dia dengar lagi.... "Kak...." kali ni mak dia rasa lain macam.... mak dia kalih sekali lagi..... suram.... memang tak dak orang pun.... tapi lepas mak dia pandang depan balik, ada le satu wajah kat tingkap tu.... kepala je, badan tak de... pucat lak tu "Kak.... minta air kak".... apa lagi, terkejut le mak dia.... pengsan terus kat dapur tu.... sok pagi tengok mak dia tidur kat dapur.... diaorg pun gerak le.... mak dia pun bangun dan cerita kat kawan aku apa yang jadi semalam.... sejak kes tu, kawan aku cakap. pukul 10 je, semua dah tidur..... dapur ditutup... apa lagi? tidolah.....

No comments:

Post a Comment